ח"כ מעוז עם נתון מטריד: "מעל 50% מהעולים – גויים"

אסתי פלד No Comments on ח"כ מעוז עם נתון מטריד: "מעל 50% מהעולים – גויים"

ח"כ אבי מעוז בשיחה עם 'קול חי': "יש דרמה בכמות הגויים שמגיעים לארץ. יותר מ-50% מהעולם שהגיעו השנה אינם יהודים. ממדים אדירים. בזה צריך לטפל. הוועדה שסוכמה איתנו לא קמה"

צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אבי מעוז (נעם), שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. "אנחנו בעיצומו של מאבק, מלחמת זהות על זהותה של המדינה. המאבק הזה משליך גם על הרפורמה במערכת המשפט וגם על קיום ההסכם איתנו ועל הכל".

על הרפורמה המשפטית: "שני עקרונות היו צריכים להנחות אותנו: שהרשות המחוקקת תהיה עצמאית והיא מעל הרשות השופטת כי היא הריבון ונבחרה על ידי העם. העיקרון השני שבחירת השופטים תיעשה על ידי נציגי העם. עם הריכוך נחלשנו אבל זה עדיין עדיף מהמצב הקיים".

על הביקורת בליכוד: "בצדק חברי הליכוד מרגישים שהם סחבו הכל על הגב ופתאום עושים להם שינוי. אמרתי היום באנלוגיה לדברים של צ'ירצ'יל הייתה לנו בחירה בין חרפה למלחמה והקואליציה לצערנו בחרה בחרפה ותקבל מלחמה. זו מלחמה של המיעוט שהפסיד בבחירות ונלחם לשנות את התוצאות".

מעוז הדגיש: "אני לא נכנס לאנשים איך הם מתנהגים בביתם, אבל בפרהסיה הציבורית זו צריכה להיות מדינה יהודית".

על העלייה לארץ: "יש דרמה בכמות הגויים שמגיעים לארץ. יותר מ-50% מהעולם שהגיעו השנה אינם יהודים. ממדים אדירים. בזה צריך לטפל. הוועדה שסוכמה איתנו לא קמה. את ההסכם איתי הליכוד לא מקיים ולכן התפטרתי מתפקיד סגן שר כי איני רוצה להיות בעל תואר ללא השפעה".

עוד הוסיף: "לא יעלה על הדעת שבג"ץ יהיה מעל הרשות המחוקקת. לולי הבג"ץ לא היינו צריכים לחוקק את חוק החמץ ואת מתווה הכותל. אין לנו ברירה".



0 תגובות